Wyjazd studyjny do Warszawy młodzieży realizującej projekt „Twarze powiatu wieruszowskiego”

11 marca młodzież biorąca udział w projekcie „Twarze powiatu wieruszowskiego” realizowanego w ramach programu” Równać szanse” zorganizowała wyjazd  studyjny do Warszawy.

Trzeba podkreślić, że  ten wyjazd przygotowała młodzież sama od A do Z. Sami wybrali miejsce, termin, opracowali plan zwiedzania, zarezerwowali busa i kupili bilety komunikacji miejskiej. Okazało się ze nasza młodzież świetnie sobie poradziła

Pierwszym punktem wyjazdu studyjnego było zwiedzanie Polskiego Radia.  W Studiu Nagraniowego im. Władysława Szpilmana spotkaliśmy się  z naszą przewodniczką. Agnieszką Rogińską, która opowiedziała nam o historii Polskiego Radia oraz pokazała  “od kuchni” pracę redaktorów, realizatorów, pracowników obsługi technicznej oraz prowadzących audycje.

Zwiedzaliśmy Radiową Jedynkę, Dwójkę, Czwórkę i  Polskie Radio Dzieciom. Niezwykle ciekawym doświadczeniem było obserwowanie wywiadu prowadzonego na żywo w Programie 1.

Kolejne wrażenia czekały na nas przy ulicy Woronicza 17, w głównym gmachu Telewizji Polskiej. Przewodnik  zaprosił nas do reżyserki TVP Sport gdzie poznaliśmy tajniki nagrywania wydarzeń sportowych. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda praca poszczególnych osób przygotowujących program.  

Zwiedzaliśmy również   studio nagraniowe, w którym realizuje się takie programy jak  997. Na koniec zwiedzania gmachu Telewizji Polskiej  zobaczyliśmy studio „Pytania na śniadanie”. Pewnym podsumowaniem, a jednocześnie swoistym mostem między przeszłością a teraźniejszością okazało się muzeum, w którym zgromadzono pamiątki z początków funkcjonowania telewizji.

Niezwykle interesującym punktem naszego wyjazdu, zaproponowanego przez młodzież było zwiedzanie „Niewidzialnej Wystawy”. Wystawa była szansą, aby przekonać się jak żyje się z wyłączonym zmysłem wzroku. W towarzystwie przewodników – osób niewidomych i niedowidzących można było udać się w godzinną podróż pełną nowych doznań. Wystawa ta wywarła na wszystkich niesamowite wrażenie i skłoniła do refleksji.

Wyjazd niewątpliwie  zintegrował młodzież. Przede wszystkim uczniowie  nauczyli się pracować w grupie. Każdy z nich był zaangażowany w przygotowanie wyjazdu.  Młodzież nauczyła się jak  odnaleźć się w dużym mieście jak kupić bilety i poruszać się metrem, potrafiła znaleźć lub  zapytać się  o dany adres. Są to  umiejętności, które ułatwiają życie i powodują ze młodzież staje się bardziej zdecydowana i  pewna siebie .